Trening funkcjonalny

Strona główna  |  Strefa zdrowia  |  Motoryka i fizjologia  |  Trening funkcjonalny

Najczęściej czytane:

Trening funkcjonalny

trening funkcjonalnyTrening funkcjonalny staje się w ostatnim czasie coraz bardziej popularny. Wywodzi się z rehabilitacji ruchowej oraz sportu. Trening funkcjonalny różni się w sposób znaczący od treningu kulturystycznego czy ciężkoatletycznego. Vern Gambetta, jeden z najlepszych trenerów przygotowania motorycznego na świecie, wyróżnia kilka zasad jakimi powinni się kierować trenerzy budujący trening funkcjonalny:

  •  Stabilizacja oraz równowaga są podstawą każdego treningu
  •  Trenuj ruchy nie mięśnie
  •  Trenuj centralną stabilizację „core” przed siłę kończyn
  •  Trenuj najpierw z użyciem własnego ciała, dopiero potem z obciążeniem zewnętrznym
  •  Zwróć uwagę na stabilizację stawu zanim zajmiesz się jego mobilizacją
  •  Trenuj podstawowe wzorce ruchowe zanim wprowadzisz ruchy typowe dla danej dyscypliny
  •  Trenuj siłę przed wytrzymałością siłową
  •  Trenuj szybkość przed wytrzymałością szybkościową
  •  Trenuj ruch w trzech płaszczyznach

Zakup przyrządu do Testu Funkcjonalnego

Badania, które porównywały tradycyjny trening siłowy na maszynach z treningiem funkcjonalnym, przeprowadzone przez Keith C. Spennewyna w 2009 roku dowiodły, iż trening funkcjonalny zapewnia większy o 58% wzrost siły, a poprawa koordynacji i równowagi, aż o 196%, w porównaniu do tradycyjnego treningu siłowego. A to wszystko przy jednoczesnej redukcji reakcji bólowych stawów o 30%.
Jako wielki zwolennik treningu funkcjonalnego, muszę potwierdzić obserwacje Spennewyna. Dobrze prowadzony trening funkcjonalny pomaga sportowcom pokonywać kolejne bariery, a osobom ćwiczącym rekreacyjnie ułatwia zmaganie się z zadaniami dnia codziennego.

Kamil Goleń - Trener Personalny - Warszawa

http://www.trening-indywidualny.pl

Miejsce na Twoją reklamę

Akademia trenerów

Powrót


Rekomendacje Nasz fitness Klub Strefa zdrowia Kontakt